Pedalează la Șugaș Băi, Tips&Tricks

Pedalează la Șugaș Băi, Tips&Tricks

În încercarea noastră de a avea un oraș mai prietenos cu sportul dar și în ideea încurajării ciclismului, am stat de vorbă puțin cu Răzvan Schuler, împătimit al sportului pe două roți, cu o bogată experiență mai ales în ceea ce înseamnă ciclismul de șosea. Am transpus ideile principale în câteva idei simple, utile pentru cei aflați la început de drum.

  • Am observat că mulți bicicliști mai puțin experimentați au reglată șeaua într-o poziție mult prea joasă, ceea ce duce la pierderea de forța la pedalare și mai poate duce la apariția durerilor de genunchi, ceea ce s-ar putea să-i determine să renunțe la pedalat. Mai ales pe un traseu mai dificil cum este Șugaș-ul, înălțimea șeii trebuie reglată astfel încât atunci când pedala se află în poziția cea mai de jos, piciorul de pe acea parte să fie ușor flexat din genunchi.

Mountain bike

Sursa: https://bicifix.blogspot.com/

Cursieră

Sursa: https://1mhowto.com/howto/

De menționat că poziția suferă mici modificări în funcție de tipul de bicicletă. Există multe sfaturi și opinii cu privire la reglarea poziției corecte pe bicicletă. E important ca aceasta să aibă un reglaj general corect, apoi fiecare își face reglajele de finețe după anatomia propriului corp, stilul de pedalat, experiență.

  • Sunt mulți bicicliști care folosesc niște cauciucuri extrem de uzate, riscul de pană în acest caz fiind foarte mare, iar dacă acest lucru se întâmplă la coborâre consecințele pot fi catastrofice. Chiar și dacă cauciucurile sunt în stare bună, acestea trebuie verificate înainte de fiecare ieșire pentru că pot apărea crăpături sau tăieturi care pot favoriza apariția penelor.
  • La coborâre, se frânează întotdeauna înainte de curbă când ghidonul bicicletei este drept, în caz contrar se poate pierde aderența, mai ales dacă în zona respectivă este nisip sau pietriș adus de aluviuni, lucru care se întâmplă frecvent pe acest traseu; dacă totuși trebuie redusă mai mult viteza și ne dăm seama de acest lucru doar în momentul intrării în curbă, frânarea se va face foarte ușor, fără să blocăm roțile.
  • Chiar dacă e recomandat să circulăm cât mai aproape de partea dreapta a drumului, e bine să nu ajungem totuși pe acostament, deoarece acolo se strânge praf și mizerie, ceea ce favorizează apariția penelor de cauciuc.
  • Mare atenție la coborâre! Sunt câteva curbe fără vizibilitate, iar șoferii care urcă cu mașinile depășesc frecvent banda lor de circulație și intră pe contrasens. În aceste curbe trebuie sa rămânem cât mai în dreapta drumului și să reducem viteza astfel încât să nu ajungem noi pe contrasens! Regula de bază aici e că bicicleta va urma întotdeauna privirea, cu alte cuvinte într-o curba e foarte important să ne uităm unde vrem sa ajungem și nu unde nu vrem să ajungem!
Sursa:.lakecomo.is
  • Tot la coborâre, în cazul grupurilor de 2 sau mai mulți cicliști, este recomandată păstrarea unei distanțe de minim 20-30 m pentru a avea timp sa reacționăm în caz ca cel din față se oprește brusc sau cade; depășirile la coborâre se fac cu mare atenție pentru ca vitezele sunt mari, iar surprizele pot apărea de peste tot, sunt cazuri frecvente în care animale sălbatice traversează șoseaua.
  • Ultima recomandare, pentru cicliștii mai puțin experimentați și antrenați, dar poate cea mai importanta, este să fim tot timpul în zona de confort, atât la urcare cât și la coborâre, să ne bucurăm de o plimbare cu bicicleta în natura, și să păstrăm permanent o rezervă de energie ți de resurse de îndemânare.

Și un mic amănunt la final: o urcare la Șugaș poate dura între 10 minute (pentru cicliștii care se antrenează pentru competiții) și 30 de minute, sau chiar mai mult, în funcție de antrenamentul fiecăruia. Consumul caloric poate ajunge la cca. 200-300 de calorii ( 2-3 pahare de Cola, așa că dacă savurezi doar unul după o urcare la Șugaș tot rămâi cu un deficit caloric și deci ai șanse să slăbești, asta pentru cei interesați de acest aspect).

Consumul caloric

Consumul caloric pentru o oră de pedalat însumează aproximativ 400-600 kcal, depinzând cât de tare tragi. Asta înseamnă că cei mai rapizi vor consuma undeva la  300 kcal, în timp ce cei mai lenți (care ca și durată pedalează de 3 ori mai mult) vor consuma undeva la 500-600 kcal.

Ca idee, un pahar de 250 ml. de Cola conține aprox. 100kcal. Succes! 🙂 

Dacă crezi că ai și alte sfaturi sau sugestii care ar putea ușura viața celor mai puțin experimentați, scrie-ne cu încredere pe email sau  în secțiunea de comentarii