Conform legii Legii 32/1994 asociațiile sunt eligibile pentru donații și sponsorizări. Ca principiu general sponsorizările sunt acțiuni deductibile din impozitul pe profit (sau din cifra de afaceri) pe care firmele le datorează anual statului. Cu alte cuvinte firmele își pot alege organisme din domenii sau cu principii cu care acestea rezonează, cărora direcționează o parte din banii pe care oricum i-ar plăti către bugetul statului. Aceste limite sunt:
- valoarea calculată prin aplicarea a 0,5% la cifra de afaceri; pentru situațiile în care reglementările contabile aplicabile nu definesc indicatorul cifra de afaceri, această limită se determină potrivit normelor;
- valoarea reprezentând 20% din impozitul pe profit datorat.
Evident, procedura donației/sponsorizării presupune semnarea unui contract care stipulează clar condițiile de acordare, destinația fondurilor acordate precum și beneficiile pe care le au cele două părți (cel mai adesea reclamă, publicitate, marketing).
În cazul în care intenționați să acordați o donație sau o sponsorizare și aveți nevoie de consultanță, inclusiv fiscală, vă rugăm să ne contactați. Conform Registrului de Evidență a Ministerului Finanțelor Publice atât Asociația de Turism și Ecologie CovAlpin (click MF AS Turism) cât și Asociația Sportivă CovAlpin (click MF AS CovAlpin) sunt eligibile pentru sponsorizări.